• WEDA wint European Sign Design Award 2013

    21-11-2013

    De Design Award voor de bewegwijzering voor het Fries Museum is –in samenwerking met Eurorouting– gewonnen in de categorie ‘Commercial Signing Applications and Identity’. De Europese Sign Design Award heeft acht categorieën en wordt eens in de vier jaar uitgereikt. Voorgaande winnaars zijn onder meer The Guardian, Australian Museum en O2 Arena. De jury roemde de creatieve vormgeving, functionaliteit en consistentie met de identiteit van het Fries Museum. “In de bewegwijzering zijn huisstijlelementen en architectonische belijningen zeer verfijnd en communicatief toegepast. Hierdoor zullen de jaarlijks tienduizenden bezoekers eenvoudig hun weg weten te vinden in het Fries Museum.”

  • Fries Museum scoort met campagne Friese Topstukken

    26-04-2013

    De in opdracht van het Fries Museum ontwikkelde campagne ‘Friese Topstukken’ ligt flink op stoom en krijgt volop aandacht. Niet alleen van de vele Friezen die eraan meedoen, maar ook van de Friese pers, basisscholen én bekende Friezen.

    De campagne zelf bestaat uit de centrale oproep: ‘breng met de app jouw eigen Friese Topstuk in beeld, deel die met Friesland en het Fries Museum en wie weet tonen we jouw topstuk tijdens de opening van het nieuwe Fries Museum in september 2013’. Met deze opdracht zijn inmiddels vele Friezen – en ook niet-Friezen – aan de slag gegaan. Met als resultaat een prachtig divers beeld van Friesland op www.friesetopstukken.nl. Want iedereen heeft zijn eigen kijk op wat nu eigenlijk ‘typisch Fries is’ en ‘ús Fryslân’ is.

  • Gallagher koos voor WEDA

    16-05-2012

    Gallagher, het grootste kwaliteitsmerk in elektrische afrastering in Europa heeft na een pitch een online actiecampagne ondergebracht bij WEDA Design & Advertising. Speciaal voor de weidegang is deze campagne inmiddels voor Nederland, België en Duitsland opgestart. Op de site van Gallagher kunnen (potentiële) klanten hun afrastering checken, inruilkorting krijgen en worden iedere dag tips en tricks gegeven.

  • Vrolijke oliebolcommunicatie

    06-09-2011

    Oliebollen op Aruba? Ja, oliebollen op Aruba! Hier zit namelijk een bakker/supermarkt die oliebollen bakt met meel van onze opdrachtgever Koopmans Meel. Dat wij tijdens deze regenachtige zomer bijbehorend communicatiemateriaal mochten ontwikkelen stemde ons bijzonder vrolijk. Oliebol mi dushi (lekker ding)!

  • WEDA ontwikkelt nieuw beeldmerk Fries Museum

    30-06-2011

    WEDA Design & Advertising heeft het nieuwe beeldmerk voor het Fries Museum als onderdeel van de geheel nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Dit beeldmerk geeft letterlijk de centrale plek weer die het Fries Museum in de Friese maatschappij inneemt: door het Friese bezittelijke voornaamwoord ‘ús’ in het woordbeeld te plaatsen, is het Fries Museum een museum ‘van alle Friezen’. En het beeldmerk zelf meteen een pay-off.

  • Koopmans Meel en Boomsma Distilleerderij kozen ook voor WEDA

    24-06-2011

    Met een longlist van maar liefst 14 bureaus heeft Koopmans Meel na een pitch voor de door WEDA ontwikkelde strategische visie gekozen. Inmiddels zijn voor het merk Afbakkers® diverse promotionele producten en activiteiten uitgewerkt. Boomsma koos rechtstreeks voor WEDA ter promotie van haar vodkamerk Esbjærg waarvoor een advertentie en instore promotiecampagne is ontwikkeld.

    De recente aanwas van nieuwe accounts bevestigt de succesvolle koers van WEDA, gebaseerd op onze onderscheidende Close to markets filosofie.

  • Groot succes wadden.nl

    22-06-2011

    De door WEDA ontwikkelde crossmediale campagne voor wadden.nl laat tussentijds reeds een stijging van het aantal bezoekers zien van 52% ten opzichte van voorgaande jaren. Het campagneconcept en de mediamix bestaande uit een abricampagne, tv-commercial en een online campagne blijken daarmee uiterst succesvol. Binnenkort staat de volledige case online.

  • Fries Museum en Fryslân Marketing hebben gekozen voor WEDA

    17-06-2011

    Na een omvangrijk pitchtraject hebben het Fries Museum en Fryslân Marketing hun communicatieactiviteiten ondergebracht bij WEDA Design & Advertising. Van deze nieuwe opdrachtgevers worden op korte termijn de eerste resultaten zichtbaar.

    Voor het Fries Museum ontwikkelt WEDA een nieuwe positionering en identiteit gerelateerd aan de nieuwbouw. Voor Fryslân Marketing heeft WEDA o.a. een glossy promotiemagazine “Mijn Fryslân” ontwikkeld die de spil vormt van een grootse nationale campagne. Voor het andere merk van Fryslân Marketing, wadden.nl, is een crossmediale campagne in uitvoering.

  • Toon Hermans Huis Fryslân lanceert campagne ‘Toon je verhaal’

    03-09-2010

    Om de naamsbekendheid uit te bouwen en het tweede seizoen van het Toon Hermans Huis Fryslân (THHF) in de luiden is door WEDA Design & Advertising de promotiecampagne ‘Toon je verhaal’ ontwikkeld. Vandaag gaat deze campagne – onder meer in aanwezigheid van Toon Hermans’ zoon Maurice en Nynke Laverman, ambassadeur van het THHF – officieel van start.

    WEDA draagt het THHF een warm hart toe en is daarom vanaf de start betrokken bij de ontwikkeling van de positionering en communicatie voor het THHF. Het belangrijkste doel van deze campagne is alle Friezen op de hoogte te brengen van zowel het bestaan als het activiteitenaanbod van het THHF. De campagne is een emotionele oproep aan mensen die met kanker geconfronteerd zijn: laat zien hoe jij met deze ziekte omgaat, vertel je verhaal. 

  • Al bijna 50% groei aantal eerstejaars aanmeldingen Comenius

    08-07-2010

    Christelijke Scholengemeenschap Comenius heeft de groei de laatste jaren flink te pakken. Zo steeg het aantal eerstejaarsaanmeldingen  in 2 jaar tijd met bijna 50% en heeft ook de bovenbouw qua nieuwe aanwas niets te klagen.

    Natuurlijk hebben we ons steentje aan dit succes bijgedragen, maar daar staan we niet te lang bij stil. WEDA kijkt vooruit en heeft voor het nieuwe schooljaar een hippe schoolpocket ontwikkeld met uitgebreide informatie over de school. ‘Een visitekaartje van de school’, aldus de opdrachtgever.

     

  • WEDA ontwikkelt interactieve Schoolboard wervingscampagne

    15-06-2010

    WEDA Design & Advertising ontwikkelt samen met Hillenaar Schoolboards een interactieve schoolboardcampagne voor Windesheim Flevoland. Doel van de campagne is leerlingen werven op toeleverende middelbare scholen en ROC’s. Een aantal schoolboards wordt uitgerust met een bluetooth applicatie. Via deze applicatie roept Windesheim Flevoland scholieren op een filmpje over hun eigen toekomstbeeld in te sturen. De schoolboardcampagne maakt deel uit van de door WEDA ontwikkelde overkoepelende naamsbekendheid- en wervingscampagne voor Windesheim Flevoland.

  • WEDA wint pitch ZuidOostZorg

    26-04-2010

    WEDA Design & Adverting gaat voor zorgorganisatie ZuidOostZorg de nieuwe positionering en de daaraan gekoppelde nieuwe identiteit en huisstijlmiddelen ontwikkelen. Na een pitch tussen drie grote Noordelijke bureaus bleek het communicatieconcept van WEDA het beste aan te sluiten op de wensen van ZuidOostZorg.

    ZuidOostZorg bestaat uit elf verpleeg- en verzorgingshuizen in Zuidoost Friesland en biedt in totaal 365 verzorgingshuisplaatsen en 516 verpleeghuisplaatsen. Als een van de grotere Friese zorgorganisaties levert ZuidOostZorg een breed scala aan zorgdiensten, waaronder verpleging, reactivering, huishoudelijke verzorging en revalidatie. De nieuwe vraaggestuurde koers van de organisatie gaf aanleiding tot de herpositionering. 

     

  • Opening Ronald McDonald Hoeve

    10-04-2010

    Yvon Jaspers - ambassadeur van het Ronald McDonald Kinderfonds - opende op vrijdag 9 april de Ronald McDonald Hoeve in Beetsterzwaag, de tweede vakantielocatie van het Kinderfonds. Deze faciliteit is volledig gerealiseerd met de belangeloze inbreng van sponsoren. Ook WEDA Design & Advertising heeft haar steentje bijgedragen. Zo tekenden wij voor het logo en hebben we een geheel eigen lettertype ontworpen dat onder meer is gebruikt voor de signing van het pand en verschillende inpandige visuals. We hopen dat vele kinderen en hun ouders met veel plezier van het huis zullen genieten!

     

     

  • Uitbreiding directie WEDA Design & Advertising met Joost van Rooy

    11-03-2010

    Joost van Rooy vormt per 1 februari als directeur strategie en account samen met algemeen directeur Timo Weda de directie van WEDA Design & Advertising. Hiervoor was Joost vier en een half jaar strategy director bij Ogilvy Amsterdam. De keuze voor WEDA motiveert Joost als ‘een duidelijk keuze voor meer ondernemerschap en de mogelijkheid dicht op de huid van de klant te kunnen kruipen’. 

     

  • Succesvolle oplevering beursstand Spark Holland in Orlando (Pittcon 2010)

    11-03-2010

    Het blijft spannend: in korte tijd een beursstand ontwikkelen en die – precies zoals onze designers het bedoeld hebben – netjes op een beursvloer in Amerika zien te krijgen. Maar de missie is glansrijk geslaagd. De stand werd op 1 maart 2010 tot volle tevredenheid van de opdrachtgever opgeleverd door WEDA directeur Timo Weda. 

     

  • Hulpverleningsdienst Fryslân terug op het nest

    11-03-2010

    Na een kortstondige oriëntatie bij een ander bureau heeft Hulpverleningsdienst Fryslân vol overtuiging besloten terug te keren naar WEDA. Volgens Hulpverleningsdienst Fryslân heeft WEDA ‘zowel in creatief opzicht als op het gebied van service net wat meer te bieden dan de andere noordelijke bureaus’. WEDA is natuurlijk blij met dit besluit en is al druk aan de slag voor de merken GGD Fryslân, GGD Fryslân Jeugdgezondheidszorg en GGD Fryslân Kennis & Advies.

     

  • WEDA Design & Advertising viert 40-jarig jubileum

    17-10-2009

    Hoera we zijn jarig: WEDA Design & Advertising is maar liefst 40 jaar jong! Een mijlpaal om trots op te zijn. Zo zijn we trots op Herman Weda: hij startte het familiebedrijf in 1969 op een klein zolderkamertje en wist het binnen enkele jaren uit te bouwen tot een bureau van naam. We zijn ook trots op alle mensen die hier ooit gewerkt hebben en die hun steentje hebben bijgedragen aan dit jubileum. Én we zijn trots op onszelf: we hebben het verjaardagsfeestje aangegrepen om onszelf te trakteren op een nieuwe huisstijl en zijn daar heel blij mee. 

     

  • Pitchwinnend inburgering-concept

    29-09-2009

    De komende drie jaar gaan we verschillende uitingen ontwikkelen waarmee Gemeente Leeuwarden haar ervaringen en successen met inburgering gaat delen met alle andere Nederlandse gemeentes en andere overheden, waaronder het ministerie van VROM. Basis van het pitchwinnende idee is de tafelkleedvormgeving: we gebruiken voor een 12-tal folders de motieven van tafelkleden uit alle werelddelen c.q. uit vele landen. 

     

  • Officiële aftrap voorlichtings-campagne Jeugd & Alcohol in Cambuur voetbalstadion

    25-09-2009

    De NuchtereFries.nl campagne is op 25 september 2009 van start gegaan in het Cambuur voetbalstadion. De officiële aftrap werd verricht door gedeputeerde Tineke Schokker-Strampel middels het overhandigen van het campagne T-shirt aan burgemeester Ferd Crone van Leeuwarden en aan Cambuur-directeur Alex Pama. De spelers van SC Cambuur verzorgden de warming up van de campagne: zij droegen bij het losmaken van de spieren het speciale campagneshirt van NuchtereFries.nl. Bekijk hier de campagnesite www.NuchtereFries.nl

  • Hollestelle Vastgoed Ontwikkeling kiest voor WEDA Design & Advertising

    27-08-2009

    Na een korte maar krachtige pitch heeft Hollestelle Vastgoed Ontwikkeling voor WEDA Design & Advertising gekozen. Onderwerp van de pitch: ontwikkel een communicatiecampagne waarmee we een zestigtal luxe appartementen kunnen verkopen in het prestigieuze nieuwbouwproject Ter Borch. Bekijk hier de campagnesite www.lanstath.nl